Rejestr
Rejestr prowadzą marszałkowie województw. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, wpisują do niego przedsiębiorców na ich wniosek lub z urzędu, czyli bez potrzeby składania przez przedsiębiorcę wniosku.
BDO nie dotyczy mieszkańców, od których odbieramy odpady w ramach systemu miejskiego. Szczegółowe informacje na stronie: bdo.mos.gov.pl lub www.mazovia.pl
Kto musi złożyć wniosek o wpis do Rejestru BDO?
Możesz sprawdzić czy jesteś objęty obowiązkiem rejestracji wypełniając interaktywny formularz udostępniony przez BDO na stronie https://bdo.mos.gov.pl/.
Wniosek o wpis do Rejestru BDO składają podmioty wymienione w art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Zgodnie z tym artykułem, o tym czy firma powinna złożyć wniosek do Rejestru decyduje obszar, w którym prowadzi działalności i – jednocześnie – zakres tej działalności.